Swedbank uuendab maikuust kliendiandmete töötlemise põhimõtteid
Peagi jõustuvad uued andmekaitsealased õigusnormid, mis mõjutavad lisaks finantssektorile ka muid teenusepakkujaid, mis töötlevad isikuandmeid. Seoses uue isikuandmete kaitse üldmääruse jõustumisega ajakohastab Swedbank Eesti ettevõttetes kliendiandmete töötlemise põhimõtteid, teatas Swedbank.
Kui andmete töötlemise põhimõtte muudatused pole kliendi jaoks vastuvõetavad, siis on inimesel õigus Swedbankiga sõlmitud lepingud üles öelda, teavitades panka sellest enne 2018. aasta 25. maid. Vastasel juhul arvestab pank, et muudatused on kliendi jaoks sobivad.
Swedbank on klientide isikuandmete töötlemist puudutava info koondanud isikuandmete töötlemise lehele. "Kliendiandmete töötlemise põhimõtted" on kättesaadavad Swedbanki kontorites ja ka internetipangas pangatingimuste lehtedel.
2016. aasta aprillis kiitis Euroopa Parlament heaks isikuandmete kaitse üldmääruse, mis rakendub tänavu 25. mail.
General Data Protection Regulationi (GDPR) nime all tuntud reformi mõju on väga lai ja võib uute kohustuste näol puudutada ettevõtteid, kel seni andmekaitseprotseduuridega kokkupuude praktiliselt puudub. GDPR tähendab ka, et väga paljud ettevõtted peavad oma klientide andmete töötlemise põhjalikult ümber korraldama.
Ettevõtja jaoks üks olulisi kohustusi on võimelisus tõendada andmesubjekti selget ja teadlikku nõusolekut andmete töötlemiseks. Reform suurendab ka liikmesriikide andmekaitseasutuste volitusi ning karmistab oluliselt karistusi - väiksemate eksimuste eest tõuseb trahvi maksimummäär kahe ning suuremate eest kuni nelja protsendini ettevõtte eelmise aasta ülemaailmsest käibest.