E-kaubandusega tegelevatel ettevõtetel on 2015. aastat meenutades põhjust rahul olla, kuna müüginumbrid olid rekordilised ja internetist ostmine on järjest populaarsem, ütles Eesti e-kaubanduse liidu juhatuse esimees Signe Kõiv BNS-ile.
Statistikaameti andmete kohaselt kasutas internetikaubandust 59% 16–74-aastastest, suurenedes aastaga 20%. Kõige rohkem osteti internetist reisi- ja majutusteenuseid ning kontserdi-, kino- ja teatripileteid, füüsilistest kaupadest rõivaid ja sporditarbeid.
Internetist või posti teel tellimine hoogustus ka eelmise aasta detsembris, mil e-kaubanduse müügitulu oli 14,5 miljonit eurot, mis on 25% enam kui 2014. aasta detsembris. Tänavu jaanuaris oli e-kaubanduse käive 12,4 miljonit eurot.
Kõivu sõnul võib tänavu oodata e-kaubanduse osakaalu kasvu, sest mitmed suured jae- ja hulgikauplejad avavad oma e-poe ning tarbijate ostuvõimalused seeläbi avarduvad.
"E-kaubandust ei vaadata enam kui marginaalset turunduskanalit, nutikas kaupleja optimeerib oma tegevused ekraanide generatsioonile. Müüja jaoks on oluline olemas olla igal ajal ja igal ekraanil, pakkudes kliendikeskseid lahendusi omni-kanali näol," lisas Kõiv.