23.03.2016 Kolmapäev

E-kaubandus kasvas möödunud aastal 40 protsenti

Kaupade jaemüük posti või interneti teel ehk e-kaubandus kasvas statistikaameti andmetel möödunud aastal keskmiselt 40% võrreldes aasta varasemaga.

Interneti teel ostetakse päris palju ka spordikaupu
Interneti teel ostetakse päris palju ka spordikaupu Foto: PM

E-kaubandusega tegelevatel ettevõtetel on 2015. aastat meenutades põhjust rahul olla, kuna müüginumbrid olid rekordilised ja internetist ostmine on järjest populaarsem, ütles Eesti e-kaubanduse liidu juhatuse esimees Signe Kõiv BNS-ile.

Statistikaameti andmete kohaselt kasutas internetikaubandust 59% 16–74-aastastest, suurenedes aastaga 20%. Kõige rohkem osteti internetist reisi- ja majutusteenuseid ning kontserdi-, kino- ja teatripileteid, füüsilistest kaupadest rõivaid ja sporditarbeid.

Internetist või posti teel tellimine hoogustus ka eelmise aasta detsembris, mil e-kaubanduse müügitulu oli 14,5 miljonit eurot, mis on 25% enam kui 2014. aasta detsembris. Tänavu jaanuaris oli e-kaubanduse käive 12,4 miljonit eurot.
Kõivu sõnul võib tänavu oodata e-kaubanduse osakaalu kasvu, sest mitmed suured jae- ja hulgikauplejad avavad oma e-poe ning tarbijate ostuvõimalused seeläbi avarduvad.

"E-kaubandust ei vaadata enam kui marginaalset turunduskanalit, nutikas kaupleja optimeerib oma tegevused ekraanide generatsioonile. Müüja jaoks on oluline olemas olla igal ajal ja igal ekraanil, pakkudes kliendikeskseid lahendusi omni-kanali näol," lisas Kõiv.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255