E-poodlemise statistika näitab, et e-oste tehakse rohkem, mis tähendab, et e-kaubandus on saanud üha enam meie igapäevaelu osaks, samas keskmiselt sooritatakse oste väiksemate summade eest," kommenteeris SEB juhatuse liige Ainar Leppänen. "Ühtlasi ilmneb, et eestimaalased on vilunud maksevahendite kasutajad: populaarsed on nii pangalink, krediit- kui ka deebetkaart, samuti SEB virtuaalkaart ning PayPal. Iga klient on leidnud maksevahendi, mis talle kõige rohkem sobib," lisas ta.
Kõige populaarsemateks e-ostukanaliteks Eesti elanike seas on endiselt suured rahvusvahelised platvormid nagu Alibaba, Aliexpress ja Amazon. Kohalike e-poodide teenuseid kasutab aga veidi üle 40 protsendi eestimaalastest.
Kindel on see, et e-kaubandus on kiiresti arenemas ja järjest enam võitmas ka eestimaalastest ostjate südameid. Eriti hea meel on Eesti kaupmeeste üle, kelle turuosa e-ostudest on kasvanud 2017. aasta 6 protsendilt 11 protsendile 2019. aasta lõpuks. Sellele on kahtlemata kaasa aidanud uute mugavusteenuste turule toomine, mille eest tasutakse tavaliselt üksnes e-ostude abil," märkis Leppänen. "Kõige kiiremini on seejuures kasvanud sõidujagamise ja toidukullerteenuse valdkond, selget tõusu näeme ka kojuvedu pakkuvate kaubanduskeskuste e-ostude numbrites," lisas ta.
SEB e-ostude analüüsi aluseks on panga korraldatud kliendiuuring e-kaubanduse teemal, lisaks on teostatud e-kaubanduse kaarditehingute analüüs aastatel 2017-2019.