RESPER-i kasutuselevõtmine võib aidata liikmesriikidel üksteisega koostööd teha ja tagada, et juhiload antakse välja kooskõlas Euroopa Liidu õigusnormidega. Teabevahetus RESPER-i kaudu oleks pidanud algama 19. jaanuaril 2013.
Euroopa Komisjon algatas rikkumismenetlused 2014. aasta juulis. Põhjendatud arvamus saadeti liikmesriikidele 2015. aasta veebruaris. Kuna liikmesriigid ei ole suutnud täita direktiiviga 2006/126/EÜ ette nähtud kohustusi, otsustas komisjon anda asja Euroopa Liidu kohtusse.
Direktiiviga 2006/126/EÜ ajakohastati juhilube käsitlevat direktiivi 91/439/EMÜ ning kehtestati muu hulgas uued juhiloakategooriad ja juhilubade ühtlustatud kehtivusaeg. Samuti loodi sellega juhilube käsitleva teabe vahetamise võrgustik (RESPER).
RESPER-i kasutamine aitab liikmesriikidel tagada, et isikul on vaid üks juhiluba. Samuti on see vajalik selleks, et autojuht juhiks üksnes sellise kategooria sõidukeid, milleks tal on vajalik kvalifikatsioon ja luba. See aitab saavutada üht direktiivi põhieesmärki, milleks on liiklusohutuse suurendamine, teatas Euroopa Komisjoni esindus Eestis.