07.11.2013 Neljapäev

Operaatorivahetuses kiirabis ja raudteel jäävad kaotajaks töötajad

Kiirabioperaatorite vahetuse ja reisirongiliikluse üleminekul ühelt ettevõttelt teisele on esimeseks kaotajaks osutunud ettevõttes pikaaegselt töötanud töötajad, kes senise töökoha säilitamiseks peavad sellele uuesti tagasi kandideerima ja võib-olla läbima isegi uue katseaja, leiab ametiühingute keskliit.

Operaatorivahetuses kiirabis ja raudteel jäävad kaotajaks töötajad
Operaatorivahetuses kiirabis ja raudteel jäävad kaotajaks töötajad Foto: PM

"Kuigi paljud ilmselt tööle tagasi saavad, on selline solgutamine töötajate jaoks ebamugav ja alandav," ütles Eesti Ametiühingute Keskliidu esimees Peep Peterson ametiühingu pressiteates.

Tema sõnul peab leiduma viisakam viis, kuidas töötajaid ühest ettevõttest-asutustest koos kehtiva töölepingu ja staažiga teise üle anda, sest tänases olukorras on küsimärgi all oluliste sektorite jätkusuutlikkus. Kaotajaks võib osutuda ka avalikkus, kui parem osa töötajatest selliste sündmuste tõttu peaks oma tööala või tööriiki vahetama.

Transporditöötajad on seoses bussiliinide pideva liikumisega operaatorite vahel püüdnud korduvalt saada kaitset kehtiva töölepinguseaduse alusel, mis reguleerib selgelt lepingute kehtimajäämise ettevõtte mõne osa omanikuvahetuse korral. Paraku jääb aga vastav kaitse avalike konkursside puhul nõrgaks.

Petersoni hinnangul oleks parim viis küsimus reguleerida sektoripõhiselt, vastava valdkonna üldkehtivas kollektiivlepingus, teine võimalus oleks paranduste sisseviimine töölepinguseadusesse. "Igal juhul on tähtis, et ka tööandjad ja vastava valdkonna tellijad mõistaksid tööjõu hoidmise tähtsust ja tuleksid vastavate muudatustega kaasa," lisas Peterson.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255