22. oktoobrist alustas tööd uus riigihangete register
Uuenenud tehnilised võimalused suurendavad registris info kättesaadavust, muudavad hankekorralduse läbipaistvamaks ning abistavad kasutajaid nutikate tänapäevaste lahendustega. Register on nüüd kasutatav ka nutiseadmetes, teatas rahandusministeerium.
Registris on senisest oluliselt rohkem võimalusi otsida infot hangete, lepingute ja vaidlustuste kohta. Otsinguid saab salvestada, hankeid jagada ja e-postile teavitusi tellida. Kasutajateni jõuab tegevuspõhise loogikaga ja värske välimusega info tellimine, hangete ja pakkumuste menetlemine. Register pakub lahendusi nagu hankedokumentide kooskõlastamine, osade eriaegadel menetlemise võimalus, integreeritud hankepass. Uudse teenusena lisandus e-kataloog, mis võimaldab lepingute raames toodete ja teenuste tellimist sarnaselt e-poele.
Uus register valmis koostöös hankijatest ja pakkujatest koosneva ekspertgrupiga. Uue riigihangete registri väljatöötamiseks koostati esmalt eelanalüüs koos prototüübiga, kaasates seotud osapooli ja erinevaid huvigruppe. Et register vastaks veelgi paremini kasutajate vajadustele, siis 2019. aasta jooksul lisanduvad dünaamiline hankesüsteem, kvalifitseerimissüsteem, turu-uuringud ja hankeplaanid.
Riigihangete registrit külastatakse keskmiselt 20 000 korda päevas. Eestis korraldatakse aastas üle 10 000 riigihanke, neist üle 90 protsendi e-hankena läbi riigihangete registri.
Uus register valmis rahandusministeeriumi eestvedamisel koostöös rahandusministeeriumi infotehnoloogikeskuse (RMIT) ja arendaja Nortal AS-iga. Projekti planeeritud kogumaksumus on ligi 2,5 miljonit eurot, kestvusega 2016-2019. Projekti eelanalüüsi koostas Datel AS, arendustöid teostab Nortal AS. E-kataloogi rakendus valmib registrite ja infosüsteemide keskuse (RIK) ja arendaja AS CGI Eesti koostöös. Projektide tegevusi rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondist.