Kumba varianti eelistada, mida on konto avamiseks vaja ning millised pangateenused ja -tooted sellega kaasnevad, selgitab Mari Konsap SEB Panga ärikorralduse divisjonist.
Kuidas toimub konto avamine pangakontoris?
Ettevõtte pangakonto avamiseks pangakontoris peab ettevõtte esindaja võtma kaasa isikut tõendava dokumendi, mis võiks olla ID-kaart, et kõik vajalikud lepingud saaks vormistada paberivabalt. Digitaalallkirjastamiseks sobib ka Mobiil-ID. Konto avamisele kuluv aeg sõltub kliendi vajadustest, sest koos klienditeenindajaga vaadatakse üle kõik ettevõtte alustamiseks vajalikud tooted-teenused ja muud olulised teemad, sealhulgas eraisiku vajadused. Näiteks võib ettevõtte esindajal puududa eraisiku internetipanga leping, mis on vajalik ärikliendi internetipanga kasutamiseks.
Tavapäraselt tuleks kontoris konto avamise puhul arvestada 30 minutiga.
Kuidas toimub ettevõttele pangakonto avamine kaugnõustamise teel?
Kaugnõustamine võimaldab avada ettevõttele pangakonto videosilla vahendusel. See on kahtlemata kiirem ja mugavam teenus, sest konto avamise protsess ei kesta kauem kui 15 minutit. Kaugnõustamine sobib inimesele, kelle jaoks jääb pangakontor kaugeks või kes soovib kõik toimingud korda ajada mugavalt arvuti tagant lahkumata.
Antud teenuse kasutamiseks logib klient sisse eraisiku internetipanka ning sealt edasi liigub kaugnõustamise keskkonda. Kõigi lepingute allkirjastamine toimub reaalajas digitaalselt. Kaugnõustamine eeldab veebikaamera ja mikrofoni olemasolu.
Nii videokõnega kui ka pangakontoris ettevõttele pangakonto avamiseks saate aja broneerida panga kodulehel.
Millist infot pank ettevõtja kohta vajab?
Ettevõttele pangakonto avamisel palub nõustaja ettevõtjal rääkida oma ärist, et selgitada välja ettevõtte tegevusala, tulevikuplaanid ja vajadused ning leida talle parimad lahendused.
Konto avamisel sõlmitakse ärikliendi internetipanga leping ning tellitakse deebetkaart. Soovi korral tutvustab nõustaja ka mitmesuguseid finantseerimise lahendusi ning pakub võimalust saada osa ainulaadsest ärimudeli nõustamisest, mille käigus antakse nõu, vaadatakse üle kliendi äriidee kitsaskohad ning pakutakse lahendusi.
Kui palju maksab ettevõttele pangakonto avamine ja haldamine?
Ettevõttele pangakonto avamine on tasuta. Esimesel tegevusaastal kehtivad ettevõttele alates konto avamisest stardipaketi soodustused, mis hõlmavad mitmesuguseid pangateenuseid, näiteks riigisiseseid tasuta ülekandeid, arvelduskonto tasuta haldamist, tasuta ettevõtte pangakaarte, eritingimusi juhatuse liikmetele ja sooduspakkumisi meie partneritelt.
Pärast esimest aastat soovitame kliendil valida endale sobiva, ärikliendi igapäevasteks arveldusteks mõeldud paketi. Need erinevad peamiselt Euroopa-siseste maksete arvu poolest kuus. Lisaks annavad paketid soodustusi teistele ärikliendi teenustele ja ka eraisikutele.
Milliseid hüvesid pank alustavale ettevõttele pakub?
Pank soovib teha äri alustamise kliendile võimalikult lihtsaks ning on selleks toonud alustavale ettevõtjale mõeldud kasulikud lahendused kokku ühte stardipaketti. Lisaks tasuta arveldamisele esimesel aastal alates konto avamisest ja ärimudeli nõustamisele on alustaval ettevõttel võimalus kasutada SEB partnerite pakkumisi: üks aasta tasuta müügitarkvara Pipedrive, kuus kuud tasuta raamatupidamistarkvara SimplBooks ning firma veebilehe loomine Voolt 50% soodsamalt.
Samuti saab SEB äriklient konto avamisest alates juurdepääsu väga laiale toodete-teenuste valikule igapäevapanganduse toodetest kuni mitmesuguste finantseerimislahendusteni.
Artikli autor on vabakutseline ajakirjanik Gerli Ramler.