06.04.2016 Kolmapäev

Uus ehitisregister muudab asjaajamise elektrooniliseks

4. aprillil käivitus uuendatud tarkvaraga ehitisregister, mille elektroonne menetluskeskkond võimaldab kasutajatel esitada taotlusi ja teavet nüüd ehitisregistri keskkonna kaudu elektrooniliselt ning saada elektroonselt ka tagasisidet menetluse kohta.

Ehitisregistri veebilehel saab tutvuda sinna kantud ehitiste tehniliste andmetega
Ehitisregistri veebilehel saab tutvuda sinna kantud ehitiste tehniliste andmetega

Kui seni esitasid registrisse andmeid peamiselt kohalikud omavalitsused, siis uues funktsionaalses keskkonnas saavad teavet, taotlusi jms iseseisvalt esitada ka ehitise omanikud, ehitajad või ehituseadustikus nimetatud isikud, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Ehitisregister on 2003. aastal asutatud riiklik andmebaas, mille abil peetakse arvestust ehitiste üle ning menetletakse ehitamisega seotud lubasid ja taotlusi. Registri veebilehel on võimalik tutvuda sinna kantud ligi 900 000 ehitise tehniliste andmete ja ehitise kohta esitatud dokumentidega (sealhulgas ehitus- ja kasutusload).

Ehitisregistris menetletakse ehitamisega seotud lubasid, taotlusi (ehitus/kasutusload ning ehitus/kasutusteatised), väljastatakse hoonete energiamärgiseid jms. Ehitisregister võimaldab menetleda ka näiteks ehitisega seotud ettekirjutusi.

Registrit haldab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255