12.02.2016 Reede

Uus veebikeskkond aitab lahendada vaidlusi e-kauplejatega

Kõigile Euroopa Liidu tarbijatele avatakse 15. veebruaril uus elektrooniline keskkond, mille kaudu saab lahendada e-kauplejatega tekkinud vaidlusi.

E-kauplejad peavad ODR-platvormist ka oma tarbijaid teavitama
E-kauplejad peavad ODR-platvormist ka oma tarbijaid teavitama Foto: internet

ODR-platvormi (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine) nimelisse keskkonda pääseb aadressilt http://ec.europa.eu/odr.

Kõik kauplejad, kes sõlmivad tarbijatega lepinguid elektrooniliste vahendite abil, ja infoühiskonna teenuse osutajad, kes võimaldavad tarbija ja kaupleja vahelisi lepinguid sõlmida arvutivõrgu abil, peavad ODR-platvormist ka oma tarbijaid teavitama.

Ühtlasi tuleb nendel kauplejatel alates 1. märtsist tarbijatele teada anda tunnustatud vaidluste kohtuvälise lahendamise üksusest, kelle poole tarbija võib kauplejaga tekkivate vaidlustega pöörduda. Selle nõude kehtestab tarbijakaitseseaduse § 26 lõige 2.

Eestis täidab kohtuvälise tarbija ja kaupleja vahel tekkinud vaidluste lahendava organi rolli tarbijakaitseameti juures tegutsev tarbijavaidluste komisjon, kui kaupleja ei ole vabatahtlikult kohustunud osalema mõne muu TKS §-i 30 kohaselt tunnustatud vaidluste kohtuvälise lahendamise üksuse menetluses.

Tunnustatud vaidluste kohtuvälise lahendamise üksuste nimekiri avaldatakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veebilehel.

Tarbijakaitseamet uuendas seoses 1. märtsil jõustuva tarbijakaitseseadusega ning ODR platvormi rakendumisega e-kaubandusega tegelevale ettevõtjale suunatud juhendit, mille leiab siit.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255