ODR-platvormi (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine) nimelisse keskkonda pääseb aadressilt http://ec.europa.eu/odr.
Kõik kauplejad, kes sõlmivad tarbijatega lepinguid elektrooniliste vahendite abil, ja infoühiskonna teenuse osutajad, kes võimaldavad tarbija ja kaupleja vahelisi lepinguid sõlmida arvutivõrgu abil, peavad ODR-platvormist ka oma tarbijaid teavitama.
Ühtlasi tuleb nendel kauplejatel alates 1. märtsist tarbijatele teada anda tunnustatud vaidluste kohtuvälise lahendamise üksusest, kelle poole tarbija võib kauplejaga tekkivate vaidlustega pöörduda. Selle nõude kehtestab tarbijakaitseseaduse § 26 lõige 2.
Eestis täidab kohtuvälise tarbija ja kaupleja vahel tekkinud vaidluste lahendava organi rolli tarbijakaitseameti juures tegutsev tarbijavaidluste komisjon, kui kaupleja ei ole vabatahtlikult kohustunud osalema mõne muu TKS §-i 30 kohaselt tunnustatud vaidluste kohtuvälise lahendamise üksuse menetluses.
Tunnustatud vaidluste kohtuvälise lahendamise üksuste nimekiri avaldatakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veebilehel.
Tarbijakaitseamet uuendas seoses 1. märtsil jõustuva tarbijakaitseseadusega ning ODR platvormi rakendumisega e-kaubandusega tegelevale ettevõtjale suunatud juhendit, mille leiab siit.