Saksa autotootjad tegid diiselmootorite heitgaasipettuse osas koostööd
Volkswagen, mis on silmitsi kümnetesse miljarditesse dollaritesse ulatuvate trahvidega pärast diiselmootorite emissiooninäitudega manipuleerimise tunnistamist, teatas kartellist Saksa konkurentsiametile.
"Saksa autotööstus leppis salajastes töögruppides kokku sõidukites oleva tehnoloogia, hindade, pakkujate, turgude, strateegiate ja isegi emissioonikontrolli osas diiselsõidukites," kirjutab Der Spiegel.
Volkswageni kirjas konkurentsiametile tõdeti, et säärane koostöö riigi suurimate autotootjate vahel võis sisaldada konkurentsiseadusega vastuolus olevat tegevust.
Volkswageni kõneisik ütles reedel AFP-le, et grupp ei kommenteeri spekulatsioone ja oletusi. Kommentaaridest keeldusid ka BMW ja Daimler.
Üle 200 töötaja moodustasid 60 töörühma, mis hõlmasid kõiki valdkondi, sealhulgas autoarendust, bensiini- ja diiselmootoreid, pidureid, jõuülekannet, käigukaste ja ka pakkujate valikut ning varuosade hindu.
Alates 2006. aastast on toimunud ka mitmeid kohtumisi diiselmootorite heitgaaside vähendamise osas.
Autotootjad leppisid kokku, et autodesse paigaldatakse vaid väikesed AdBlue lahusega paagid, mis on mõeldud heitgaaside töötlemiseks ohutuks veeks ja lämmastikuks. Seda tehti, kuna suuremad paagid oleksid olnud kallimad.
Kokkulepitud AdBlue paakide suurus oli liiga väike, et puhastada heitgaase vajalikus mahus, mis Der Spiegeli teatel panigi aluse diisliskandaalile.
Volkswagen tunnistas 2015. aasta septembris, et paigaldas 11 miljonisse autosse tarkvara, mis vähendas lämmastikoksiidide emissiooni, kui tuvastas, et auto peal viiakse läbi regulatiivseid katseid. Päris sõidutingimustes võisid emissioonid olla aga kordades kõrgemad.
Hiljuti sattusid ametivõimude huviorbiiti ka Mercedes-Benzi ning Smarti tootja Daimler ning mais otsiti ettevõtte valdused läbi.
Daimler kutsus sel nädalal tagasi ligi 3 miljonit autot, et teha neile tarkvara uuendus, mille eesmärk on emissioonide vähendamine.
Volkswageni tütarfirma Audi kutsus reedel tagasi aga 850 000 diiselmootoriga Volkswageni, Audi ja Porsche autot, tegemaks neile sarnane tarkvara uuendus.
Ilmunud õigusaktid
- 16.07.2024 Riigilõivuseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seadus
- 15.07.2024 Karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seadus (trahviühiku suurendamine)
- 12.07.2024 Rahandusministri määruse Maksu- ja Tolliameti e-teenuse keskkonnas elektroonilise asjaajamise tingimustest ja korrast muutmine
- 10.07.2024 Liikluskindlustuse seaduse muutmise ja teiste seaduste muutmise seadus
- 09.07.2024 Turvategevuse seaduse muutmise seadus
- 04.07.2024 Maamaksuseaduse muutmise seadus
- 02.07.2024 Vabariigi Valitsuse määruse väljateenitud aastate pensioni määramiseks vajaliku staaži arvutamise korrast muutmine
- 26.06.2024 Tuumaenergia Eestis kasutuselevõtu toetamine
Toetused
- 11.11.2024 Iduettevõtted said toetust uudsete rohetehnoloogiate arendamiseks
- 08.11.2024 Eesti sai 22 miljonit eurot kohaliku arengu edendamiseks ja vaesuse leevendamiseks
- 07.11.2024 Sotsiaaltoetuste kiire tõus suurendas märkimisväärselt riigi kulusid
- 29.10.2024 Riik seab väiksemad korteriühistud ebasoodsasse olukorda
- 29.10.2024 Korterelamute toetusvoorus täitus esimesena Lääne-Virumaa eelarve
- 28.10.2024 Korteriühistutele avaneb rekordiline renoveerimistoetuse võimalus
- 15.10.2024 Eesti saab Euroopa Liidu taasterahastust 953 miljonit eurot
- 11.10.2024 Tänavu sai loomevara kaitsmise fondist toetust 330 Eesti ettevõtet