Tarbijate kaebuste põhjal võib aga järeldada, et nii tarbijate kui ka e-kauplejate teadlikkus kehtivatest nõuetest on seni suhteliselt madal.
Tarbijakaitseameti aastataguse uuringu tulemuste põhjal on üks suuremaid murekohti ettevõtjate inertsus seadusemuudatuste järgimisel. Uuringust selgus toona, et paarisajast kontrollitud ettevõttest vaid neljal protsendil ei avastanud amet ühtegi rikkumist.
Nüüdseks on turu olukord tunduvalt paranenud, kuid siiski on e-poode, kes pole 2014. aasta suvel jõustunud seadusemuudatusi oma tegevusse üle kandnud.
Ostueelsele teabele kehtivad nõuded
Sidevahendi abil sõlmitud lepingute puhul, mille hulka kuuluvad nii e-kaubandus, kataloogimüük jms, on väga tähtsal kohal ostueelse teabe avaldamine. E-kaupleja peab enda kohta selgel ja arusaadaval viisil avaldama andmed, mis võimaldavad tuvastada ettevõtja isiku, eelkõige ärinime, asukoha aadressi ja olemasolu korral telefoni- ja faksinumbri ning e-posti aadressi. Kui see on asjakohane, siis ka selle ettevõtja nime ja asukoha aadressi, kelle nimel pood tegutseb. Juhul kui aadress, kuhu tarbija võib esitada kaebusi, erineb tegevuskoha aadressist, tuleb see erinevus selgelt välja tuua. E-poed, kus ettevõtja endaga ühenduse võtmiseks võimaldab tarbijal kasutada vaid elektroonilist vormi, jättes muud kontaktandmed avaldamata, ei tegutse nõuetekohaselt.
E-kaubanduse reeglitest ja nende muudatustest saate pikemalt lugeda sel nädalal ilmunud Raamatupidamisuudised nr 8, 2015 paberajakirjast. Praegu on käimas ajakirja tellimiskampaania järgmiseks aastaks. Telli ajakiri 2016. aastaks ja saad jõulunumbri (kus on avaldatud ka ülaltoodud artikkel) tasuta. Need, kes ei ole jõudnud veel ajakirja tellida, saavad seda teha siit.