Superbus esitas juuli algul maanteeametile taotluse liinivedude alustamiseks ja sai ametilt 10. juulil kirja, milles nimetati esitatud taotluse puudused ja anti nende parandamiseks tähtpäevaks 31. juuli.
Bus Transport Holding OÜ Eesti esindaja vandeadvokaat ja advokaadibüroo Deloitte Legal juht Merit Lind ütles lehele, et esitatud küsimused ja täpsustused puudutavad peamiselt kosmeetilist laadi kirja- ja vormistusvigu. "Öeldi, et komisjon koguneb juuli lõpus. Kui küsisime täpset kuupäeva, indikeeriti selleks 24. juuli. Saatsime täiendatud taotluse ametile tagasi 20. juulil," ütles Lind.
Paari päeva pärast võisid odavbussifirma esindajad meediast lugeda, et komisjon kogunes hoopis 21. juulil ja Superbusi taotlust ei arutatud. "Meie 20. juuli õhtul saadetud taotlus registreeriti alles 21. juuli pärastlõunal, tõenäoliselt pärast liinilubade komisjoni toimumist," sõnas Lind.
Seejärel kutsus maanteeamet Superbusi esindajaid kohtumisele, kus maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson kinnitas, et Superbusi taotlus jõuab läbivaatamisele 7. augustil. Mõned päevad varem ehk 4. augustil teatas amet, et Superbusi taotluse menetlusaega pikendatakse veel 24 päeva võrra. Ameti teatas samas, et pöördus ka teiste vedajate poole, selgitamaks välja, mida uue tulija turule tulekust arvatakse.
"Oleme vastanud ja vastame ka edaspidi Superbusi sisulistele pretensioonidele otse. Kinnitan, et töö käib selle nimel, et Superbus saaks anda oma panuse ettevõtluskeskkonna aktiveerimiseks, tehes seda kõiki seadusi järgides," ütles Williamson lehele.
Kirke Williamson kuulus 11. juunini OÜ Eesti Buss (Sebe) juhatusse ja hakkas juuli algusest juhtima maanteeameti ühistranspordi osakonda.
Mootor Grupi juhi Hugo Osula sõnul on süüdistus, et nende firma hoiab Superbusi Eesti turult eemal, odavbussifirma esindajate kõrgelennuline fantaasia. Tema sõnul on ka Mootor Grupi alla kuuluvatel Sebel ja Lux Expressil liiniloa saamisega probleeme olnud.
"Bus Transport Holding OÜ taotlust ei võetud komisjonis arutlusele, sest avaldusel esines puudusi. Seetõttu on menetlus peatatud. Milliseid puudusi taotlusel esines, me kommenteerida ei saa," öeldi maanteeameti ühistranspordi osakonnast 23. juulil BNS-ile.
Bus Transport Holding OÜ tahab Superbusi kaubamärgi all avada liinid Tallinnast Pärnusse, Narva ja Tartusse. Piletihinnad algavad ettevõtte kinnitusel 1 eurost, sellele lisandub 1 euro suurune broneerimistasu. Ettevõtte konkurentsieelis seisneb Souteri sõnul kahekordsetes bussides, mis võimaldab müüa rohkem odava hinnaga pileteid ja mille kapitali- ja kütusekulu istme kohta on madalaim.