18.06.2024 Teisipäev

Eesti inimeste lemmikbränd on Kalev

Kantar Emori uuringu kohaselt kerkis nelja-aastase vaheaja järel Eesti elanike jaoks kõige meeldivamate brändide edetabeli etteotsa Kalev. 

Eestlaste lemmiktoode on Kalevi komm.
Eestlaste lemmiktoode on Kalevi komm. Foto: Kalev

Juba 15. korda läbi viidud uuring järjestas ritta Eesti inimeste lemmikbrändid. Viimastel aastatel kõige meeldivama brändina püsinud YouTube jäi sel aastal Kalevi selja taga teiseks, samas Kalevi edumaa lähima konkurendi ees ei ole suur. Kolmandaks tõusis Gmail napi eduga mulluse kolmanda, Swedbanki ees. Esiviisikusse jõudis ka Smart-ID. 

Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste rääkis, et Kalev meeldib ühtmoodi palju nii noortele ehk alla 25-aastastele kui ka vanemas ehk üle 50-aastaste vanuserühmas olevatele inimestele. Kalevi esiletõus toetubki suuresti kõrgele meeldivusele nendes vanuserühmades. YouTube on endiselt nooremate meeste, rahvuse lõikes sagedamini mitte-eestlaste lemmik.

„Meeldivate brändide esikümme koosneb suuresti küll samadest brändidest kui aasta varemgi, kuid omavahelises konkurentsis saab siiski täheldada teatud muutusi,“ ütles Männaste. Näiteks vahetasid sel aastal kohad Gmail ja Google, inimesed kaldusid Google’i e-posti teenust valima lemmikute hulka sagedamini kui katusbrändi ennast. Digitaalse identifitseerimise bränd Smart-ID on viie meeldivaima brändi seas  esmakordselt, olles populaarsust kogunud ka üle 50-aastaste seas.

Vaadates meeldivuse esikümmet, hindavadki Eesti inimesed jätkuvalt enim digivaldkonna- ja tehnoloogiabrände, mida on esikümnes neli. Lisaks juba nimetatud YouTube'ile, Gmailile ja Smart-ID-le püsib kindlalt esikümnes Apple.

Tihe konkurents jätkub jaekettide hulgas. „Mullu meeldivust kasvatanud ja Coopi ette tõusnud Lidli eelistamine näib olevat mõnevõrra jahtunud ja Lidl jääb sel aastal taas Coopile alla. Napilt esikümne ukse taha jäänud brändidest on Maxima oma 11. kohaga suutnud stabiilset meeldivust hoida, 12.-13. kohal oleva Selveri meeldivus on uuesti tõusule pööranud,“ kommenteeris Männaste.

Teiste valdkondade veel nimetamata brändidest püsib stabiilselt meeldivana ERR, mõneaastase vahe järel leiab Swedbanki kõrval lemmikbrändide hulgast teisegi pangabrändi ‒ LHV.

Populaarsemate brändide väljaselgitamiseks viis Kantar Emor läbi veebiuuringu, kus vastajail paluti etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat brändi, valik tuli teha enam kui 160 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringus osales 1034 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255