Swedbank sulgeb üle Eesti 10 kontorit, neist ühe Tallinnas, ütles Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask BNS-ile. Tema sõnul jäävad mõnede kontorite asemele tavalised väljamakse automaadid, mõnedesse lisanduvad sularaha sissemakse automaadid ning enamikes kohtades hakkab käima ka pangabuss. "Pangabussi graafikut vaatame jooksvalt ümber ja saame sinna vajadusel koheselt peatuskohti lisada," ütles Swedbanki jaepanga juht Ulla Ilisson panga teates.
Tänavu suvel sulgevad uksed Kose, Saue, Orissaare, Tapa, Türi, Väike-Maarja, Abja-Paluoja, Räpina ning Tõrva kontorid. Aasta lõpus sulgeb Swedbank ka Sikupilli kontori, mida hakkab asendama Ülemiste keskuse laienev kontor.
Illissoni sõnul vähendab pank kontorivõrku eelkõige vähenenud kasutatavuse tõttu. "Kontorites käivate klientide arv on viimase kolme aastaga vähenenud kaks korda. Selle põhjuseks on mugavus – inimesed eelistavad teha sularahatehinguid masinates ning makseid neti- ja mobiilipangas. Kõigist Swedbankis tehtud pangatehingutest toimub kontorites tänaseks 0,4 protsenti ja sularahatehingutest 2 protsenti," sõnas Ilisson panga teates.Kokku plaanib Swedbank kontorite sulgemise tõttu koondada kümmekond inimest. "Mõnedele töötajatele pakutakse teistes kontorites tööd, mõned on ise uue töö leidnud ja mõned siis koondatakse," rääkis ta.
"Jätkuvalt optimeerime ka oma masinaparki lähtuvalt klientide liikumisest ja vajadustest– paigutame masinaid ümber ja vahetame välja, samuti eemaldame mõned masinad peamiselt Tallinnas ja Tartus asukohtades, kus seni on olnud mitu masinat kõrvuti. Erinevate msinapargi muutuste tulemusena kasvab nende kohtade arv, kus Swedbanki automaadist sularaha välja saab võtta, 10 võrra, ja nende kohtade arv, kus raha arvele panna saab, nelja võrra," rääkis Ilisson.
"Oleme viimastel aastatel uuendanud teenindusprotsesse ja arendanud elektroonilisi kanaleid. Olulise muutuse tõi kaasa blokeeritud kontoga klientidele sularahaautomaatide kasutuse avamine detsembris 2012, samuti on muutust kiirendanud sularaha sissemakse automaatide võrgustiku laiendamine. Kõik need sammud on klientide käitumise muutumisele kaasa aidanud," rääkis Ilisson.
"Viimase suure muudatusena lahendasime aeguvate pangakaartide uuendamise protsessi. Alates veebruarist pakub Swedbank võimalust saada uuendatud pangakaart tasuta koju posti teel ilma kontorit kordagi külastamata. Kliendid on uue lahenduse kiiresti omaks võtnud: täna tellitakse juba neljandik kaarte posti teel ning see number kasvab," märkis ta.
"Ka meie enim seni kontoreid kasutanud kliendigrupp ehk eakad inimesed eelistavad sularahatehingute tegemiseks järjest enam pangaautomaate. Kontorist sularaha võtnud 60-aastaste ja vanemate klientide arv on viimase nelja aastaga kahanenud enam kui kaks korda umbes 4000 inimeseni kuus. Arvestades, et Eestis on umbkaudu 400 000 vanaduspensionäri, kasutab neist sularaha väljavõtmiseks Swedbanki kontoreid vaid 1 protsent," sõnas Ilisson ja märkis ühtlasi, et põhiosa viimaste aastatega juurde tulnud kaardiga maksmist eelistavatest inimestest on samuti lisandunud just eakate sihtrühmas.
Pärast 10 kontori sulgemist jätkab Swedbank Eestis kokku 40 kontoriga. Kokku on pangal 456 masinat, millest 418 saab sularaha välja võtta ja 70 masinat, mille abiga saab sularaha arvele panna.
Möödunud aastal sulges Swedbank kuus kontorit.